SAHİH VE KUTSİ HADİS KONUSU ÜZERİNE.

2016-12-27 11:08:00
SAHİH VE KUTSİ HADİS KONUSU ÜZERİNE. |  görsel 1
İslam toplumunda, özellikle FIKIH inancının kabul ettirdiği, çok kullanılan bir kelime vardır SAHİH.Bu sözün anlamı, KUSURSUZ, GÜVENİLİR, HİLESİ OLMAYAN, ŞÜPHESİZ DOĞRU ANLAMINDADIR. Sahih kelimesi Peygamberimizin sözleri yani rivayet edilen hadislerinin özellikle bir kısmı için kullanılır. Yani tasnif edilen bu hadisler, tıpkı Kur’an gibi şüphe götürmeyecek kadar doğru ve güvenilir olarak kabul edilir. Sizce Kur’an ile doğruluğundan emin olamayacağımız bir sözü, bilgiyi aynı güvenilirlikte, doğrulukta tutabilir miyiz? 
 
Ne yazık ki bu sözleri, bilgileri aynı değerde tuttuğumuz içindir ki, Kur’an dan saptık ve yetmedi Kur’an a şirk koştuk. Ama bunun farkında bile değiliz. KUR’AN İLE AYNI GÜVENİLİRLİKTE, KUSURSUZ HİÇBİR BİLGİ, SÖZ YOKTUR İSLAM İNANCINDA. Allah hadi bir benzerini getirsinler bakalım derken, sizce nelerden bahsediyordu? Elbette Kur’an ın dışında, atalarının inançlarını, rivayet ve sanı bilgileri din diye yaşayanlara, Allah ın bir uyarısıydı bu sözler.  Allah Enam suresi 19. ayetinde, “BU KUR’AN BANA, ONUNLA SİZİ VE ERİŞTİĞİ HERKESİ UYARAYIM DİYE VAHYOLUNDU.” diyorsa, sizce Kur’an ın dışından, manası Allah a ait hadis, söz olabilir mi? 
 
Sahih şüphe duyulmayacak kadar doğru anlamındadır ki, BU KELİMEYİ KUR’AN IN DIŞINDA, HİÇBİR SÖZ VE BİLGİ İÇİN KULLANAMAYIZ.Çünkü yanılmayan yalnız Allah dır. Beşer her zaman şaşabilir. Onun içinde peygamberimiz sağlığında, kendi sözlerinin, yanlış aktarılma riski olduğundan, din adına naklini yasaklamış, kullanılmaması için kayda aldırmamış ve yalnız bir birinize Kur’an ı nakledin, anlatın demiştir. 
 
Sahih Hadis inancı sayesinde, İslam inancına hurafe ve batıl çok rahatlıkla girmiştir. Ayrıca özellikle Yahudiler İslam a, bu yolla inançlarını çok kolay sokmuşlardır. Dine sokulan fitne ve hurafe inançları korumak, BU BİLGİLERİN DİN İÇİNDE DEVAMINI SAĞLAMAK ADINA, KUR’AN DAN DELİL BULAMADIKLARINDAN, BUNLARDA KUR’AN GİBİ ŞÜPHE DUYMAYACAK ALLAH IN SÖZLERİDİR düşüncesiyle toplum aldatılmış, kandırılmıştır. 
 
Dini bölenler, parçalayanlar İslam dini içinde hükümranlıklarını sürdürmek isteyenler, sahih hadis çatısı altında, birde bunlara öyle bir güç öyle bir paye vermişlerdir ki, hiç kimse sesini bile çıkaramaz olmuştur. Bu hadislere KUTSİhadis, yani kutsal hadisler adını vermişlerdir. 
 
Kutsi hadislerin ne olduğunu anlatanlar, bu hadislerin MANASI ALLAH A, İFADESİ, SÖZLERİ PEYGAMBERİMİZE AİT OLDUĞU söylenmiştir. Bunu duyan Müslüman ın, eğer Kur’an ile bağı kesilmiş ise, İslam ı birilerinden öğrenip yaşıyorsa, din ve iman adına birilerine tabi olmuşsa, elbette bu sözleri kabul etmesine şaşırmamak gerekir. Onun için Allah veliler edinmeyin, güvenilecek veliniz yalnız benim diyor Kur’an da. Kur’an ı birkaç kez anlayarak ve üzerinde düşünerek okuyan bir Müslüman, bu söylenenleri asla kabul etmez. Çünkü Allah bizleri yalnız Kur’an ın ipine sarılmamızı ve emin olmadığımız bilgilerin asla ardına düşmememizi emretmiştir. 
 
Allah Zuhruf 44. ayetinde, SİZLERİ KUR’AN DAN SORUMLU TUYORUM DİYORSA, bunları duyan bir Müslüman, Kur’an da tek kelime bile bahsedilmeyen konularda, hükümler verilen ve adına SAHİH, KUTSİ hadis dedikleri sözlerin, bilgilerin doğru olacağına asla inanmaz, kabul etmez. Sizlere hatırlatacağım ayet üzerinde, lütfen dikkatle düşününüz.
 
Enam 115–116: RABBİNİN SÖZÜ, DOĞRULUK VE ADALET BAKIMINDAN TAMAMLANMIŞTIR. O'nun sözlerini değiştirecek kimse yoktur. O işitendir, bilendir. Yeryüzünde bulunanların çoğuna uyacak olursan, seni Allah'ın yolundan saptırırlar. ONLAR ZANDAN BAŞKA BİR ŞEYE TÂBİ OLMAZ, yalandan başka söz de söylemezler. (Diyanet vakfı meali)
 
Aslında bu ayet bizlere, çok şeyler anlatıyor. Kur’an gerçeklerini din kardeşlerimize anlattığımızda, yüzlerce yıldır milyonlarca Müslüman buna inanmış kabul etmiş, sizin sözlerinizi çok az bir azanlık söylüyor, neden size inanayım düşüncesine, çok güzel bir cevap bu ayet ve diyor ki, ÇOĞUNLUĞA UYARSAN, SENİ ALLAH YOLUNDAN SAPTIRIRLAR. Allah ayetin başında, Rabbin sözü yani Kur’an, doğruluk ve adaletle tamamlanmıştır diyor. Bunu duyduktan sonra, Kur’an ın asla bahsetmediği başka bilgilerin ve sözlerin, Allah katından olduğuna nasıl inanırız. 
 
Dikkat çekici ve uyarıcı olanda, bu çoğunluğun, zandan yani doğru bildiğini zannederek, kesin olmayan bilgiye, rivayete bu çoğunluğun tabi olduklarını söylüyor. Bunu yapanlarında, yalandan başka söz söylemedikleri uyarısını yapıyor. Tüm bunları gördüğümüz halde, hala Kur’an ın dışından bazı sözlerin, rivayetlerin, zan bilgilerin Allah katından olduğuna inanmak, Allah ın yolundan sapmak olduğu çok açıktır.  Bu yola bizleri sürükleyen FIKIH inancına, çok dikkatle yaklaşmalıyız. 
 
Sahih kutsi hadis konusu, o kadar tehlikeli ve risklerle doludur ki, bunlara inanmak bizleri Allah korusun dinden saptırır. Doğruluğundan şüphe duyulmayan, sahih kutsi hadislere, öyle anlamlar veriliyor ki, bunlara inanmak bir Müslüman ı şirk batağına sokar. Bakın neler söyleniyor.
 
—Sahih, Kutsi hadislerin manası ve sözleri Allah katındandır.
—Bu hadisler Allah a nispet edilmiş ve Kutsi yani ilahi ve Rabbani diye nitelendirilmiştir.
 
Allah Lokman suresi 6. ayetinde bakın bizleri nasıl uyarıyor.
 
Lokman 6: Ama insanlar arasında öyleleri var ki, BİLGİSİ OLMAYANLARI ALLAH YOLUNDAN SAPTIRMAK VE ONU GÜLÜNÇ DURUMA DÜŞÜRMEK İÇİN [YOL GÖSTERİCİ MESAJLAR ÜZERİNDE] KELİME OYUNU YAPMAYA KALKIŞIRLAR.  Böylelerini alçaltıcı bir azap bekliyor. ( Muhammed Esed meali)
 
Ne dersiniz, bu uyarı sizler üzerinde bir etki yaptı mı? Eğer bizler Kur’an dan habersiz İslam ı yaşıyorsak, birileri gelir bizleri boş sözlerle(hadislerle) yolumuzdan saptırırlar. Bizlerde farkında olmadan, Allah ın huzurunda gülünç duruma düşeriz, Allah korusun. Dine fitne ve batıl sokanlar, inançlarını Kur’an dan kanıt göstermek adına, ne yazık ki Allah ın uyarısında bizleri uyardığı yöntemi kullanıyorlar. İnançlarını aklamak adına, ayetlerde geçen kelimelerle oynayarak, farklı anlamlar vererek, ayetlerin asıl anlamlarını değiştirip, kendi batıl inançlarını ayete monte etmeye çalışıyorlar. 
 
NE YAZIK Kİ BİZLERDE BU TUZAĞA DÜŞÜYORUZ. Çünkü bizlerin Kur’an ile bağımızı kestiler. Sizler Kur’an dan anlayamazsınız, hüküm çıkartamazsınız dediler. Bizlerde sorgusuzca inandık. İşte sonucunu da görüyoruz. Parçalanmış ve birbirine düşman olmuş Müslüman toplumlar olduk. Allah Bakara suresi 42. ayetinde, çok dikkat çekici bir uyarı yapıyor ve bakın ne diyor.
 
Bakara 42: HAKKI BATILLA KARIŞTIRIP DA, BİLE BİLE HAKKI GİZLEMEYİN. (Diyanet meali)
 
Eğer bizler, Allah ın koruması altındaki Kur’an ın yanına, bunlarda Allah ın hükümleri, kuşku duymayacağımız sözler(hadisler), bunları da Allah koruması altına almıştır dersek, Allah korusun HAKKA BATIL KARIŞTIRMIŞ OLURUZ.Lütfen unutmayalım, Allah Kur’an da birçok ayetinde yalnız Kur’an a sarılmamızı ve onun dışına asla çıkmamamızı emreder. Eğer tüm bu uyarıları dikkate almıyor ve hala Kur’an ın dışından sözlerin ardı sıra gidiyorsak, bataklığın içine batmışız demektir. 
 
Hakka batıl karıştıranlar, Allah ın uyarısında olduğu gibi kelimelerle oynayıp, Allah ın yalnız Kur’an ı korumasına aldığını söylediği halde, kendi inançlarını da dine ilave ederek, bunlarda Allah korumasındadır dersek, hakka batıl karıştırmış oluruz. TÜM BUNLARA İNANANLARA SORMAK İSTERİM, ACABA BU SÖYLEDİĞİNİZ, NEDEN KUR’AN DA YOK.  Neden Allah yalnız Kur’an ı koruduğunu söylüyor. Bu sizleri tedirgin edip, düşündürmüyor mu? Kur’an Furkan suresi 1. ayette FURKAN ismiyle anılır. Çünkü FURKAN, eğriyi doğrudan ayıran demektir. Bakın Kur’an ı ne için indirmiş Allah.
 
Furkan 1: ÂLEMLERE BİR UYARICI OLSUN DİYE KULUNA FURKAN’I İNDİREN Allah’ın şanı yücedir. (Diyanet meali)
 
Yaradan onlarca, yüzlerce ayetinde bizleri yalnız Kur’an ın ardı sıra gitmemizi emreder, çünkü bu ayette de açıklandığı gibi, yalnız Kur’an tüm âleme UYARICI ikaz edici, yol gösterici olsun diye indirilmiştir. Sormak isterim, bunca uyarı ayetlere gözlerimizi kapatıp, ayetlerin üstünü örtüp, hala Kur’an ın yanında, tıpkı Kur’an gibi güvenebileceğimiz, SAHİH VE KUTSİ yani ilahi kutsal bilgilerin, sözlerin olabileceğine nasıl inanırız. 
 
Kur’an ın onaylamadığı, hatta Kur’an ın yüzlerce ayetine ters düşen, sahih kutsi hadis inancını asla kabul etmemeliyiz. Bizlere Kur’an ın dışından nakledilen her bilgiyi ve sözü mutlaka Kur’an ın onayını aldıktan sonra kabul etmeliyiz. Bunun tersini yapan, sorgusuzca söylenenlere inanan, İMANINI ÇOK BÜYÜK RİSKE ATMIŞ OLUR, BUNUDA HATIRLATMAK İSTERİM.
 
Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK
 

https://www.facebook.com/Kuranadavet1/?ref=aymt_homepage_panel

http://halukgta.blogcu.com/

http://hakyolkuran.com/

16
0
0
Yorum Yaz