kuranyolu 0 Takipçi | 0 Takip
Kategorilerim

GENEL İSLAMİ YAZILAR.

KUR AN İLE İLGİLİ YAZILAR.

KUR AN DAN AYETLER.

BAŞÖRTÜSÜ VE KUR AN.

ANA DİLDE İBADET.

İMAM I AZAM EBU HANİFE Yİ TANIYALIM.

HURAFELERİN ANA KAYNAĞI.

KUR AN DA ZEKAT VE MİRAS KONUSU.

MEZHEP, HADİSLER VE BATIL KONULAR.

NAMAZ, ORUÇ VE HAC KONULARI.

KATILIM BANKACILIĞI TUZAĞI.

PEYGAMBERİMİZ İLE İLGİLİ YAZILAR.

ÇOK EŞLİLİK VE KABİR AZABI.

KUR AN DA MİRAÇ VE KADER KONUSU

RİSALE İ NUR ÖĞRETİSİNE DİKKAT!

ATATÜRK VE İSLAM ANLAYIŞI.

MEHDİ VE MESİH KONUSU

ÖN SÖZ

Diğer İçeriklerim (457)
Tüm içeriklerim
Takipçilerim (0)

Araf 6, Nisa 41, Maide 116 ve 117. Ayetlere Lütfen Dikkat!

2016-06-15 18:55:00

HAZİRAN       Bu yazımda sizleri, düşünmeye davet etmek istediğim konu, peygamberlerin gönderildiği topluma, mahşer günü, hesabın görüleceği o çetin gün, şahitlik yapacakları konusu üzerine olacak. Allah yarattığı tüm kullarını hesaba çekeceğini söyledikten sonra, görev verdiğim elçilerimi de sorguya çekeceğini, çok açık bir şekilde bizlere bakın nasıl bildirmiştir.    Araf 6: Elbette kendilerine peygamber gönderilen kimseleri de,GÖNDERİLEN PEYGAMBERLERİ DE MUTLAKA SORGUYA ÇEKECEĞİZ! (Diyanet vakfı meali)    Bu ayetten anlıyoruz ki, kendilerine Allah ın tebliği ulaşmış herkes sorumlu olduğu gibi, Allah bir konuda elçilerin de sorumluluğundan bahsediyor. Peki, bu sorumluluk ne olabilir? Gelin bu konu üzerinde birlikte düşünelim. Önce bir ayet hatırlatmak istiyorum.   Nisa 41: Her ümmetten bir şahit getirdiğimiz ve SENİ DE ONLARIN ÜZERİNE BİR ŞAHİT YAPTIĞIMIZ ZAMAN, bakalım onların hâli nice olacak! (Diyanet meali)   Demek ki Allah, tebliğ görevi verdiği elçilerine ayrıca bir görev yüklüyor ve diyor ki, sizler hesabın görüleceği mahşer günü, kitabı tebliğ ettiğinizÜMMETİN/TOPLUMUN ŞAHİTLERİ OLACAKSINIZ. Sizce hangi konuda peygamberimiz şahit olacak, işte bu konu çok önemli. Çünkü bizler bu konuyu dikkate almadan imanımızı yaşıyoruz ve hataların en büyüğünü yapıyoruz.    Bahsettiğim konunun daha iyi anlaşılması için, yine Allah ın Kur’an da bizlere verdiği kıssadan hisse alalım diye gönderdiği iki ayeti hatırlatmak ... Devamı

BİR MÜSLÜMAN AİLE, KAÇ ÇOCUK YAPMALIDIR?

2016-06-10 10:57:00

HAZİRAN       Bugünkü yazımın konusu, günümüzde bizleri yönetenlerin tavsiyelerinde olduğu gibi, Kur’an evli çiftlere, bol çocuk yapın önerisinde bulunuyor mu, sorusu üzerine olacaktır. Gerçekten de Allah bizlere evlenince, bol bol çocuk yapın mı diyor? KUR’AN I REHBER ALAN ONU ANLAYARAK VE ÜZERİNDE DİKKATLE DÜŞÜNEREK OKUYAN BİR İNSAN, ALLAH IN KUR’AN DA BÖYLE SINIRSIZ, SORUMSUZ VE KURALSIZ BİR EMİR VERMEYECEĞİNİ ZATEN BİLİR.   Allah Kur’an da emirlerini verir, ama bizlerin emri hayatımıza geçirmeden önce, mutlaka düşünmemizi, aklımızı kullanmamızı emreder. YANİ AKIL, İMANIN ANAHTARIDIR. Düşünmeden her şeyi kabullenen bir insanın, imanı da güçlü olamaz. Bunun nedeni, yaptıklarımızın özüne hâkim olabilmek adınadır. Böyle yaparak, uyguladıklarımızdan ve hayatımıza geçirdiklerimizden, azami fayda sağlamak amaçlanmıştır.   Allah bizlerin evlenmemizi tavsiye eder. Hatta eski devirlerde yapılan birden fazla evlilikler doğru olmadığı için, tek evliliği özellikle önerir. Çünkü çoklu evliliklerde, hem eşler hem de çocuklar arasında, adaleti sağlayamayacağımız uyarısını yapar.  Ama asla çocuk sayısı konusunda tek bir örneği dahi yoktur Kur’an ın. Olmasını da beklemek mantıklı olmaz. ÇÜNKÜ BİR AİLEDE ÇOCUK SAYISI, AİLENİN GELİRİ, GEÇİMİ İLE DOĞRUDAN BAĞLANTILIDIR. Eğer hesapsız ve düşünmeden, doğru planlama yapmadan yapacağımız çocuklara, gerekli eğitimi, bakımı ve ilgiyi veremeyeceğimiz için, aile bireyleri olarak sorumlu oluruz.    Elbette evliliğin taçlandırılması çocuktur, ama bu her zaman mümk&uum... Devamı

ALLAH NAMAZI BİZLERE, NEDEN EMRETMİŞ OLABİLİR?

2016-06-07 19:05:00

HAZİRAN         Allah bizlere namaz kılmamızı, neden emretmiştir? Bu soruyu bir okurum sormuştu bana. Aslında çok doğru ve yerinde bir soru. Çünkü namazın amacını doğru anlayamazsak, yerine getirirken özünden uzak kalırız, ya da yerine getirmekte özen göstermeyiz. Bizler namazı, Allah a bir borç olarak görürüz. Borç alacak ilişkisi, eşit şartlarda insanlar arasında olur. Namaz Allah a borç değil, saygıdır, bağlılığımızın göstergesidir. Onun içinde namazın kazasından Kur’an bahsetmez, geçmiş yaşanmış ve bitmiştir kayda alınmıştır, geri dönüş yoktur. ÇÜNKÜ NAMAZ O GÜNÜN SİGORTASIDIR, O ANIN DEĞERLENDİRİLMESİDİR.   Önce şunu belirtmek isterim. Namaz(salât) biz insanların Allah a karşı kulluk görevidir. Diğer ibadetler namazdan daha farklıdır. Örneğin bizler orucu tutarken, Allah a kulluk görevimizi yapmış olmayız. Çünkü orucu tutamayan insanlar olabilir. Ama namazı/duayı her şartta ve koşulda yerine getirebiliriz. Oruç bizlerin bizzat sağlığı ile ilgilidir, bedenimizin ve ruhumuzun ihtiyacı vardır. Ayrıca Oruç tutarak, Allah ın emrini, tavsiyesini de yerine getirmiş oluruz.    Allah oruçtan bahsederken, bu sayede korunmanız umulmaktadır der. Demek ki oruç bizler için faydalı. Tutamayacağımız oruçları, daha sonra tutabiliyorsanız tutmamızı ister Allah. Bunun bilgisini Kur’an da verir. Namaza gelince, namaz Allah a karşı kulluk görevimizin, ona karşı saygımızı, sevgimizi göstermemizin bir yolu ve yöntemidir. Bu yolu gösterende Kur’an dır. Hatta bizler namazla/salatla, duayla Allah dan yardım dileriz, dertlerimize şifa isteriz. Bundan güzel rahatlama olabilir mi? Psikiyatrinin ana kaynağı ve ilacıda ... Devamı

İSLAM I YAŞARKEN, YAPTIĞIMIZ ÇOK BÜYÜK YANLIŞ.

2016-06-01 11:55:00

  HAZİR     Bir yazımda Fıkıh konusunu ele almış ve fıkıh anlayışının toplumu Kur’an dan uzaklaştırdığını, İslam ı yanlış anlamasına neden olduğunu söylemiştim. Bu yazımda da, bu tehlikenin neler olduğuna örnekler vererek, konunun daha iyi anlaşılmasını sağlamaya çalışacağım, Allah ın izniyle.   İslam ı cemaat, tarikat eksenli yaşayan din kardeşlerime, yalnız Kur’an diyenler Müslüman değildir diye anlatırlar. Kur’an tek kaynaktır diyen kişilerde samimiyet olmadığını,  bu kişilerin Kur’an a da inanmadıklarını söylerler.  Tabi tüm bu düşünce ve sözlere delil, fıkıhtan gösterilir. Bu delillere kanıt Kur’an dan aranır ama ayetler ne yazık ki çarpıtılarak, hatta bir çok ayetin tam tersi anlamlar verilerek hurafe ve batıla kanıt yaratılır. Bakın fıkıh inancı bizlere nasıl bilgiler veriyor, Kur’an bu sözlere nasıl cevaplar veriyor.   (Peygamberin haram kılması, Allah’ın haram kılması gibidir.) [Tirmizi]   (Yalnız Kur’an da ki helal ve haramı kabul ederim diyenler çıkar. İyi bilin, Peygamberin haram kılması, Allah’ın haram kılması gibidir.) [Tirmizi, Darimi]   (Bazı kibirli kişiler çıkacak, “Allah Kur’an da bildirilenden başka bir şeyi haram kılmadı” diyecek. Yemin ederim ki, benim de emrettiğim, yasakladığım, koyduğum hükümler vardır. Bunların sayısı Kur’an da ki hükümlerden daha çoktur.) [Ebu Davud]   (Yakında, “Allah’ın kitabının dışında uyacağımız bir şey tanımıyorum” diyenler çıkacaktır.) [Ebu Davud]   Bu sözleri, peygamberimiz söylemiş gibi anlatmak iftiradır, şirktir ve b&uu... Devamı

BİR ERKEK, EŞİNİN YAPTIKLARINDAN SORUMLUMUDUR?

2016-05-17 11:28:00

MAYİS       Bizler İslam ı kendi nefsimizde öyle bir şekillendir dik ki, Kur’an ın emirleri, verdiği örnekler artık bizler için rehber olmaktan çıkmış, çünkü hiç birisinden haberimiz bile yok. Bir arkadaşımız diğer arkadaşına eşinin, hatta çocuklarının yaptığı yanlışlardan sorumlu olduğunu söyleyerek dert yanıyordu. Arkadaşı da onu teselli ediyor ve herkes kendi yaptıklarından sorumludur, neden eşinin yaptıklarından sorumlu olasın ki, diye onu teselli ettiğine şahit oldum.    Bizlerin hatası, Allah ın emrettiği İslam ı Kur’an dan araştırmadan, her söylenene inanmak olmuş. Erkek evin geçiminden sorumludur ama kadınında belki erkekten daha önemli görevleri vardır aile içinde. Kadın ve erkek, asla din ve iman adına yaptıklarından, bir birinden sorumlu değildir. Çünkü hepimiz bu dünyada, kendimize düşen görevlerden imtihan oluyoruz ve yaptıklarımızdan bizzat kendimiz sorumluyuz.    Erkeğin, karısının yaptığı her şeyden sorumludur inancı, kadını küçümseyen bir düşüncenin ürünüdür ki, bunu Kur’an asla kabul etmez. Aile içinde herkes, bir birini yanlış yaptıklarında elbette uyarmalıdır. Evlatlarını yetiştirirken, anne ve babaya düşen görevleri yerinde ve zamanında yapmalı, onlara doğru yolu göstermelidir. Daha sonra çocukların büyüdüklerinde yapacaklarından, neden anne baba sorumlu olsun. Eğer gereken bilgileri vermediysen, çocuklarınla ilgilenmediysen, elbette sorumluluk vardır.    KONUMUZ, ERKEĞİN EŞİNİN DAVRANIŞLARINDAN, HATTA İNANCINI YAŞAMASINDAN SORUMLU OLUP OLMADIĞI KONUSU. Kur’an bu konuda bizlere çok önem... Devamı

BAŞÖRTÜSÜ KUR'AN DA VAR MIDIR, GELİN BİRLİKTE DÜŞÜNELİM.

2016-05-16 11:23:00

MAYİS       Bugünlerde televizyonlarda, dini konularda sorulan en çok soru, başörtüsü Allah emri olarak Kur’an da var mıdır sorusu oluşturuyor. Kimi konuşmacılar hayır yoktur diyor, genel çoğunluğu ise evet Allah Nur suresi 31. ayetinde kesinlikle başın örtülmesini emrediyor, şeklinde açıklama yapıyorlar. Biz okuma alışkanlığı olmayan toplum olarak da normal olarak, eğer isminin önünde birde kocaman bir unvan varsa, birde çoğunluk söylüyorsa, hiç kuşkusuz o zaman demek ki Allah emriymiş diyor ve öyle kabul ediyoruz. Peki, bu yol doğru bir yol mu? Çoğunluğun sözlerine inanmak, bizleri Allah a ulaştırır ve Rabbin katında mahcup etmez mi dersiniz? Elbette bende hata yapmamak adına bu konularda çok düşündüm ve araştırmalar yaptım. Sonucunda tek hâkim ve yargılayıcının gönderdiği, bizlerin anayasası olan kitaba, yani Kur’an a danışmanın en doğru yol olduğuna karar verdim. Kur’an ı anlayarak ve düşünerek ilk kez okuduğumda, doğru anlamamda faydası olacak, hatta hiç unutmamam gereken bazı ayetler dikkatimi çekti. Bunları sizlerle paylaşmak isterim. Enam 116: YERYÜZÜNDEKİ İNSANLARIN ÇOĞUNLUĞUNA UYARSAN SENİ ALLAH YOLUNDAN SAPTIRIRLAR. Sadece sanıya uyarlar onlar ve sadece saçmalarlar. Ankebut 51: KARŞILARINDA OKUNUP DURAN BİR KİTABI SANA İNDİRMİŞ OLMAMIZ ONLARA YETMİYOR MU? Bunda, inanan bir toplum için elbette ki bir rahmet ve bir öğüt vardır. Zühruf 44: Gerçek şu, bu Kuran sana ve toplumuna elbette ki bir hatırlatıcı/bir düşündürücü/bir şeref/bir öğüttür. BU KİTAPTAN SORUMLU TUTULACAKSINIZ. Ayetler üzerinde kısaca d&u... Devamı

MESCİD-İ HARAM ZİYARETİMDEN İZLENİMLERİM.

2016-05-08 10:17:00

MAYİS               Şükürler olsun ki, Mescidi  Haram ziyaretimi, İbadetlerimi gerçekleştirmeyi, Rabbim nasip etti. Bu ziyaretim ile ilgili izlenimlerimi, sizlerle paylaşmak istiyorum.  Bu ziyaretimi özellikle haram ayda yapmayı planlamıştım ve Recep ayının ilk günlerinde yolculuğum başladı.   İlk önce Mekke ye gideceğimizden, daha uçağa binmeden hava alanında, bizleri mezheplerin ve fıkıh inancının şekillendirdiği, Kur’an ın hiç bahsetmediği, örneğini bile vermediği, İHRAM kıyafetini giydik. Bildiğiniz gibi ihram iki parçadan oluşan, dikişsiz iki parça havludan oluşuyor.     Bu elbiseye farklı anlamlar yüklenmiş, insanların aynı koşullarda eşit bir şekilde ibadet ettikleri, kefene benzeyen bir kıyafet giyerek o anı yaşamak şeklinde açıklandığı gibi, ihram elbisesi egoizm ve bencilliği reddetmenin bir tür göstergesidir diye de izah edildiğini görürüz. Kendimize şu soruyu nedense sormuyoruz, tüm bu özellikler neden yalnız erkekler içindir de kadınları kapsamaz. Çünkü kadınlar normal kıyafetleri ile Hac ve Umre ziyaretlerini yapıyorlar. Yalnız erkekler mi Mescidi Haramda eşit olduklarını hatırlayacaklar. Ya da bu kıyafete yüklenen duygu ve düşünceleri, kadınların hissetmesi gerekmez mi?   İşte fıkıh inancı, dini böyle şekillendiriyor. Sorgulamak yok, itiraz etmek yok, ne söylenirse yap anlayışı hakim. Hâlbuki Allah Kur'an da, İHRAMA GİRMEK sözleriyle, asla belirli bir kıyafetten bahsetmemiş, HACCA VE UMREYE NİYET ETMEK ANLAMINDA KULLANMIŞTIR. Eğer bir kıyafetten bahsetmiş olsaydı, onun da aç... Devamı

ZUHRUF 36 VE BAKARA 159. AYETLERE KULAK VERELİM.

2016-03-25 11:08:00

      Allah Kur’an ı bizlere rehber, yol gösterici olsun diye gönderdiğini söyler. Ayrıca bizleri yönlendiren, dersler veren ayetlerinde açık, anlaşılır ve nice örneklerle izah edildiğini anlatır. Hatta işi sağlama alarak bu ayetlere, MUHKEM ayetler ismini verir. Peki, muhkem ayet ne demektir?   Muhkem güçlü, sağlam, açık, anlaşılan ve YORUM GEREKTİRMEYEN anlamındadır. Rabbimiz dinin ve imanımızın anası, temeli olan bu ayetleri YORUMA KAPAMIŞ ve nice örneklerle bizlere izah etmiştir Kur’an da. Peki, bizler ne yapıyoruz, Allah ın bu uyarıları ışığında mı İslam ı yaşıyoruz. İşte burası çok düşündürücü.   Allah din ve iman adına, tek sorumlu olacağımız kitabın Kur’an olduğunu söyledikten sonra, hiç kimsenin yorumuna muhtaç olmayan muhkem ayetleri, ne yazık ki bizler kendi nefislerinde eğip büken, batıl ve hurafe inançlarına delil olsun diye yorumlar yaparak, anlamını saptıranların sözlerine inanarak, İslam ı yaşıyoruz. Muhkem ayetlerin yoruma açık olmadığını, Kur’an da açıklandığını, izah edildiğini söyleyen Rabbimizi, ne yazık ki duyan, işiten yok. Bu ayetlerin üstü örtülüyor, görmezden geliniyor.   Değerli din kardeşlerim Allah ayetlerin anlamlarını değiştirenlere inanıp, gerçek anlamlarının üstünü örten, görmezden gelenlere bakın ne yaparız diyor.   Zuhruf 36: Kim, Rahmân’ın Zikri’ni görmezlikten gelirse, BİZ ONUN BAŞINA BİR ŞEYTAN SARARIZ. Artık o, onun ayrılmaz dostudur. ( Diyanet meali)   Ne dersiniz, kim böyle bir duruma düşmek ister. Şöyle düşünebilirsiniz, biz ayetleri görmezden gelmiyoruz ki? Görmezden gelmek, gerçek anlamının dışında anlamak ve ona göre inanc... Devamı

Kur'an ı Herkes Anlayamaz Diyerek, Bölündük, Parçalandık, Dinden

2016-03-16 20:31:00

    Yazdığım yazılara cevap veren kardeşlerimizin büyük kısmının itirazı, Kur’an ı herkesin anlayamayacağı, tam olarak yalnız peygamberimizin anladığı, çünkü muhatabının bizzat kendisi olduğu söylenmektedir. Gerçektende Allah, tüm kullarını sorumlu tuttuğunu açıkça söylediği Kur’an ı, yalnız elçisinin anlayacağı bir şekilde göndermiş olması mümkün mü? Kur’an ın muhatabı yalnız peygamberimiz midir? Elbette peygamberimiz, Allah ın verdiği ilimle en güzel bir şekilde anlamıştır Kur’an ı, bunda hiç şüphe yok. Ama tam olarak yalnız peygamberimiz anlamıştır demek, sizce Kur’an a saygısızlık olmuyor mu?   Hatırlatırım din ferdi yaşanır, onun içinde Allah bizzat kişiye hitap eder ve birey olarak bizleri sorumlu tutar. PEYGAMBERİMİZ NE KADAR KUR’AN IN MUHATABIYSA, BİZLERDE EN AZ O KADAR KUR’AN IN MUHATAPLARIYIZ, lütfen bu gerçeği göz ardı etmeyelim. Kur’an Allah ın kullarına hitabıdır, seslenişidir, uyarısıdır. Bir daha da bizlere başka uyarısı olmayacağını, bu son seslenişi olduğunu açıkça bildirmiştir Kur’an da. Sizce bu uyarıyı ve detaylarını yalnız peygamberimizin anlayabildiğini ve bizlerin okuduğumuzda anlayamayacağımızı söylememiz mantıklı mı?   Allah Kur’an ı bizlere anlatırken, yemin olsun ki bu kitabı, sizler için kolaylaştırdım diye apaçık söyler. Emin olmadığınız bilgilerin ardına düşmeyin diye uyarır bizleri. Biz her şeyden nice örnekleri, değişik ifadelerle açıkladık ki anlayasınız diyerek, Kur’an ı anladığı dilden okuyan ve üzerinde düşünen herkesin anlayacağını apaçık bizlere bildirir. Tüm bu uyarı ayetlerden sonra, nasıl olurda Kur’an ı herkes anlayamaz, yalnız peygamberimiz anlamıştır deriz? Yüce Rabbimiz yarattığı kull... Devamı

Huzuru Yakalamanın Yolu Kur'an dan Geçer.

2016-03-09 21:10:00

      Allah kulunu yaratırken, onun genlerine yaratıcının varlığını hissetme, arama duygusunu da koymuştur. Bu Yaradan ın kullarına yardımı ve kolaylığıdır. Tarih boyunca insanlar, yaratıcı bir gücün arayışı içinde olmuşlardır. Bu duygular öyle güçlüdür ki, insanlar gerektiğinde karşısındakini öldürmekten bile çekinmezler.   Toplumlar ilerledikçe, teknoloji ve medeniyet şekil değiştirse bile, insanların içindeki Allah inancı hiç değişmemiş, hatta güçlenerek inanılmaz boyutlara ulaşmıştır. ONUN İÇİNDE BU DUYGUNUN MUTLAKA KONTROL ALTINA ALINMASI GEREKTİĞİNİ BİLEN YARADAN, GEREKTİĞİ ZAMANLARDA UYARICI KİTAPLAR VE ELÇİLER GÖNDERMİŞTİR. Toplum içinde mevkiler, makamlar edinmenin yolları olmuştur adeta inanç. Toplumu yönetenler, bunun farkına varmış ve bu duygu düşüncelerin verdiği gücü, toplumları istedikleri gibi yönetmek için, ellerine geçirmek adına her şeyi yapmışlardır. Bu çabalar sonucunda dinin sınırları, Allah ın çizdiği sınırların dışına çıkmış ve toplumları bir bilinmeyenin yolcusu yapmıştır.   Gerçektende Allah a iman ve Yaratıcımızdan beklentilerimiz, hiçbir zaman eksilmeden her toplumda farklı şekillerde güç kazanarak, günümüze kadar devam etmiştir. Bu gücü ellerine geçirenler, kendi çıkarları doğrultusunda dini şekillendirerek, TOPLUMUN NEFİSLERİNE, DUYGULARINA HİTAP EDECEK ŞEKLE SOKMUŞLARDIR. İşin kötüsü de tüm bunların, Allah emri olduğunu topluma inandırmışlardır. Yaradan belirli zamanlarda, toplumları yoldan çıkaran bu sapkın kişilerin yalanlarını ortaya çıkarmak ve topluma doğruyu anlatmak için uyarıcılar göndermiştir. Fakat toplumun bir kısmı tam nefislerine göre şekillenmiş, istedikleri g... Devamı

İbrahim Suresi 4. Ayet.

2016-02-28 15:18:00

    Bugün sizleri, üzerinde düşünmeye davet etmek istediğim ayet, İbrahim suresi 4. Ayet olacaktır. Kur’an ı tercüme ederken, öyle yanlış bilgilerin etkisinde kalıyorlar ki, Kur’an ın özüne, uyarılarına akla ve mantığa ters düşüyor. Bahsettiğim ayeti, önce Diyanet mealinden yazalım.   İbrahim 4: Biz her peygamberi, ancak kendi kavminin diliyle gönderdik ki, onlara (Allah’ın emirlerini) iyice açıklasın. ALLAH, DİLEDİĞİNİ SAPTIRIR, DİLEDİĞİNİ DE DOĞRU YOLA İLETİR. O, mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir. (Diyanet meali)   Ayette geçen, büyük harflerle yazdığım bölümü okuduğunuzda, sanırım sizlerde bu cümleyi çok farklı anlamda düşündünüz ilk bakışta. Eğer Allah dilediğini saptırıp, dilediğine doğru yolu gösteriyorsa, bizlerin özgür iradesinin ve bu dünyada imtihan olduğumuz gerçeğinin, çok fazla bir önemi yok demektir. Böyle bir anlam çıkartırsak, Kur’an ın yüzlerce ayetine ters düşen sözler söylemiş oluruz. Aşağıdaki ayeti bilen ve inanan bir insan, sanırım ne söylediğimi anlayacaktır.   Nisa 79: SANA GELEN İYİLİK ALLAH'TANDIR. BAŞINA GELEN KÖTÜLÜK İSE NEFSİNDENDİR. Seni insanlara elçi gönderdik; şahit olarak da Allah yeter. (Diyanet vakfı meali)   Elbette İbrahim suresi 4. Ayetin, bu şekliyle anlaşılması, böyle tercüme edilmesi, yanlış anlaşılmalara sebep olacaktır. Bu ayeti doğru anlamak istiyorsak, Nisa suresi 79. Ayetten mutlaka yararlanmalıyız. Allah İsra 7. Ayetinde, 'İyilik ederseniz kendinize iyilik etmiş olursunuz. Kötülük yaparsanız yine kendinize yapmış olursunuz der. Kur’an bir ayetinde verdiği hükmün, bir başka ayetinde asla tersini ima etmez, ... Devamı

Bizlere Öğretilenleri Kur'an da Göremediğimizde, Yaptığımız

2016-02-26 10:53:00

    Bizler yaşadığımız İslam ı, ne yazık ki Kur’an dan araştırma gereği duymadan yaşıyoruz. Bizlere öğretilen FIKIH bilgilerinin doğruluğunu, Kur’an dan asla araştırmıyoruz. Çünkü fıkıh bilgilerinin Kur’an ı tamamlayan, hatta Kur’an ayetlerinin anlaşılmasını sağlayan, şüphe duyulmayacak doğru bilgiler olduğuna inanıyoruz.   Ne yazık ki bu inançla bizler, Kur’an a şirk koştuğumuzun, Allah a ve peygamberimize de iftiralar attığımızın farkında bile değiliz. Peygamberimiz ümmetine Kur’an ın dışından asla hiç bir şey tebliğ etmediğini, dine ilaveler yapmasının zaten mümkün olamayacağını, ayetlerle Allah bizlere apaçık anlatmıştır. Peygamberimizin din adına ilaveler yapmasının mümkün olamayacağını, Kur’an çok dikkat çekici bir ayetinde, bakın nasıl bizlerin gözlerinin önüne seriyor ve düşünmemizi istiyor.   Şura 52: İşte biz böylece sana da emrimizden Kur'ân'ı vahyettik. YOKSA SEN KİTAP NEDİR? İMAN NEDİR BİLMİYORDUN. Fakat biz onu bir nur kıldık. Onunla kullarımızdan dilediğimizi doğru yola iletiyoruz. Şüphesiz ki sen de insanları doğru bir yola götürüyorsun. (Elmalı meali)   Peygamberimizin, o devirde yoldan sapmış hiçbir ehli kitaba tabi olmadığı, arayış içinde olduğunu çok iyi anlayabilmemiz için, bakın ne diyor Allah elçisine. SEN KİTAP NEDİR? İMAN NEDİR BİLMİYORDUN. DAHA ÖNCE İNDİRİLEN KİTAPLAR VE DİN KONULARINDA FAZLA BİR BİLGİSİ OLMAYAN ALLAH IN ELÇİSİNİN, KUR’AN IN VAH YETTİKLERİNE İLAVELER YAPABİLECEĞİNE NASIL İNANIRIZ. Unutmayın lütfen, peygamberimiz ÜMMİYDİ yani ümmi Kur’an a göre, ehli kitaba tabi olmayan anlamındadır. Ama bugün, bu gerçeği gizlemeye çalışanlar, Onun adına uydurdukları yalanların anlaşılmasını... Devamı

NAHL Suresi 43 Ve NİSA 59. Ayetleri Nasıl Anlamalıyız.

2016-02-18 10:36:00

      Bu yazımda sizleri, düşünmeye davet etmek istediğim, Nahl suresi 43. ve Nisa 59. ayetler olacaktır. Dini nefislerinde şekillendirenler, batıl inançlarına kanıt arayanlar, bu ayetlerde geçen bir cümleye, kelimeye ayette bahsedilmeyen, Kur’an ın asla onaylamayacağı farklı anlamlar vererek, batıl inançlarına delil yapma çabası içine girmişlerdir. Önce ilk ayeti, farklı meallerden yazalım ki doğru anlayabilelim.   Nahl 43: Senden önce de ancak, kendilerine vahyettiğimiz birtakım erkekleri peygamber olarak gönderdik. EĞER BİLMİYORSANIZ İLİM SAHİPLERİNE SORUN.( Bilmiyorsanız Kitap ehline sorun.) (Diyanet meali)   Nahl 43:(Ey Peygamber!) Senden önce de, kendilerine vahyettiğimiz erkeklerden başkasını peygamber olarak göndermedik. EĞER BUNU BİLMİYORSANIZ TEVRAT VE İNCİL ÂLİMLERİNE SORUN. ( Elmalı Hamdi meali)   Nahl 43: Biz senden önce de elçi olarak kendilerine vahyettiğimiz erkeklerden başkasını göndermedik. EĞER BİLMİYORSANIZ, ZİKİR/KUR'AN EHLİNE SORUN. (Yaşar Nuri Öztürk meali)   BU AYET KUR’AN I ANLAYABİLMEMİZ İÇİN ÂLİM, ULEMA, VELİ KİŞİLERE MUTLAKA SORULMASI, DANIŞILMASININ GEREKTİĞİNE, DELİL OLARAK GÖSTERMEKTEDİRLER. Tıpkı Kur’an a inandığımız gibi, bu bilgilerinde doğruluğuna inanmamız sizce doğrumu? ALLAH BEN SİZLERE KUR’AN I ANLATAMIYORSAM, BENİM SÖZLERİMDEN ANLAYAMIYORSANIZ, SİZE KUR’AN I ANLATAN İLİM SAHİPLERİNDEN BİLGİ ALIN, ÖĞRENİN DEMİŞ OLACAĞINA NASIL İNANIRIZ. Allah anlayamayacağımız hükümler gönderip, daha sonrada bizleri birilerine muhtaç kılar mı sizce?   Hani emin olmadığınız bilgilerin ardına düşmeyin diyordu Rabbimiz. Yemin ederek anlayabilmemiz için kolaylaştırdığını söylediği kitabı, Rabbimiz bizlere açıklayamadı da HÂŞÂ... Devamı

Fıkıh İnancı, Toplumu Kur'an dan Uzaklaştırmıştır.

2016-02-05 23:23:00

SUBA   Fıkıh düşüncesi, belki ilk zamanlar topluma bilgi vermek adına faydalı olduysa da, daha sonraları İslam toplumlarını bölen, parçalayan ve Müslümanları bir bilinmeze sürükleyen, inanılmaz tehlikeli yol ve yöntem haline gelmiştir. Bu sözleri neden söylediğimi, detaylı bir şekilde sizlere açıklamak isterim. İslam dinini yaşamak için, fıkıh ilmini bilmemiz gerektiği söylenir günümüzde. Peki, bu ilim dedikleri nasıl bir şey hiç araştırdınız mı? Kur’an dan farklı bilgiler mi? Ya da Kur’an ın anlaşılması için zorunlu bilgiler mi? Gelin önce bu sorularımıza cevaplar arayalım.   FIKIH İSLAM HUKUKUDUR diye, kısaca tarif ederler. Ayrıca kelime anlamı olarak, İslam inancında gidişatı, yolu yöntemi anlamak, işin özünü kavramak olarak da tarif edilir. Bu konuda daha fazla detaya girdiğimizde, fıkıh ilminin temel kaynaklarının Kur’an ve sünnet olduğu açıklamaları yapılmaktadır. Fıkıh ilminin ana amacının, DİNE HÜKÜM KOYMAK OLMADIĞI AMA ANA KAYNAKLARA, YANİ KUR’AN VE SÜNNETE UYGUN HÜKMÜ ARAŞTIRMAKTIR DENİR.Unuttuğumuz bir şey var, ana kaynak tektir oda Kur’an dır.   Şimdi gelelim bu söylenenlere. Fıkıh bir şeyin, özünü ve inceliklerini araştırmak olduğuna göre,  acaba Kur’an bizlerin İslam ı yaşayabilmemiz için verilen emirlerin özünü, inceliklerini açıklamıyor mu da, bu şekilde farklı kaynaklara ihtiyacımız oluyor? Bu sorunun doğru cevabını bulamadığımız sürece, büyük yanlışlar yapmaya devam edeceğimizi de unutmayalım. Kur’an a baktığımızda onlarca ayetinde,  Kur’an ı anlayabilmemiz için, apaçık ve detaylı nice örneklerle izah edildiğini söyler. Birkaç örne... Devamı

Kur'an da SELAMLAŞMA Konusu.

2016-02-01 20:06:00

  Kur’an da selamlaşma konusu, birçok ayette geçer. Kur’an ın önemsediği ve toplum içinde insanların bir birine karşı, adeta güzel dileklerde bulunduğu, sosyalleşmenin ve dostluğun ilk hareketidir. Bakın bu konuda Allah bizlere nasıl tavsiyede bulunuyor.   Nisa 86: Bir selam ile selamlandığınız zaman, SİZ DE ONDAN DAHA GÜZELİ İLE SELAMLAYIN yahut aynı ile karşılık verin. Şüphesiz Allah, her şeyin hesabını arayandır. (Diyanet vakfı meali)   Dikkat ederseniz, ayette selamlaşmaktan bahsediyor ama asla herhangi bir sınır koymadan, şeklini ve sözlerini belirlemeden, toplumda yaşayanların bir birlerine karşı güzel sözlerle hitapta bulunmaları tavsiyesinde bulunuyor. YANİ SELAMLAŞMAK, KARŞILIKLI İYİ NİYET GÖSTERGESİDİR.   Kur’an selamlaşmanın şekline karışmamış, ama selam verene de, çok daha güzeliyle karşılık verilmesini özellikle önermiştir. Kur’an evrensel bir rehberdir, yol göstericidir. Bir toplumun kültürünü, geleneklerini, dilini, töresini asla başka toplumlara dayatmaz ve onların kültürleri yapmaz. Selamlaşma konusunu da aynı mantıkla düşünmeliyiz. Bunu doğru anlayabilmemiz içinde, selamlaşmanın özünü doğru anlamalıyız. Bir ayet örnek vermek istiyorum.   Hucurat 13: Ey insanlar! Doğrusu biz sizi bir erkekle bir dişiden yarattık. VE BİRBİRİNİZLE TANIŞMANIZ İÇİN, SİZİ MİLLETLERE VE KABİLELERE AYIRDIK. Muhakkak ki Allah yanında en değerli ve en üstününüz O'ndan en çok korkanınızdır. Şüphesiz Allah bilendir, her şeyden haberdar olandır.   Allah bizleri tek bir toplum yaratmadığını ve milletlere, kabilelere böldüğünü söylüyor. Tabi her milletinde kendi dili, töresi ve geleneğiyle yaşam tarzını da yaratan Rabbimizdir. Toplumların bi... Devamı

İslam ı Bölen Ve Parçalayanların Kur'an a İftirası.

2016-01-25 19:28:00

      Kur’an, İslam ı yaşamak için bizlere yetmez mi, günümüzde mezheplerin bizlere sunduğu hadislere hiç şüphe duymadan inanmalı mıyız, sorusuna cevap vermek isterim. Hadisler yani peygamberimizin olduğu iddia edilen sözleri, Kur’an ın dışından bilgiler olamaz. Dikkat ederseniz iddia edilen diyorum, çünkü tüm hadisler bir rivayete göre diye başlar ve birçok kişinin araya girmesi ve onların birbirine nakliyle günümüze ulaşmıştır. Tamamıyla peygamberimizin sözleri olduğundan, asla emin olamayız. Bu bilgilere, nakleden kişilerin düşünceleri ve sözlerinin ilaveleri olacağını unutmayalım. Onun için çok dikkatle yaklaşalım. Hadisler olmasaydı Kur’an anlaşılamazdı, kapalı kalırdı demek, Kur’an a yapılan en büyük saygısızlıktır, küfürdür.   PEYGAMBERİMİZİN SÜNNETİ, KUR’AN IN SÜNNETİ İLE AYNIDIR. KUR’ANA UYAN, PEYGAMBERİMİZİN SÜNNETİNEDE UYMUŞ DEMEKTİR. FARKLI GİBİ GÖSTERMEK, KUR’AN IN HİÇ BAHSETMEDİĞİ KONULARIDA, DİNİN SINIRLARI İÇİNE ALMAK, BİZLERİ DİNDEN SAPTIRACAKTIR. Çünkü Allah elçisine, yalnız Kur’an ile hükmetme görevi vermiştir, bu konuyu Kur’an birçok ayetleri ile bizlere anlatmıştır. Allah ın elçisine verdiği yeki ve sorumlulukları Kur’an dan, çok dikkatle lütfen araştırınız.   Peygamberimizin ölümünden, dinin mezheplere ayrılmaya başladığı, yaklaşıl 200-250 yıl sonunda toplanmaya başlanan hadislerin sayısının, yaklaşık 500 civarında olduğu rivayet edilir. Günümüzde ise peygamberimize isnat edilen hadis sayısının, inanılmaz bir hızla artarak, bir milyonu bulduğu söylenmektedir. ÖNÜNE GEÇİLEMEYEN, KONTROLÜ MÜMKÜN OLMAYAN BU KARMAŞANIN, ART N... Devamı

Bir Erkek Eşine, Üç Kez Boş Ol Dediğinde, Boşanma Gerçekleşir mi

2016-01-21 23:29:00

      Yaşadığımız İslam ı bizler, kendi ellerimizle yaşanmaz hale getirdik. Nefislerimize hâkim olmanın yolunu bulmak yerine, nefsimize uyan kuralları, Allah emri diye sunanların sözlerine inanmak, daha çok hoşumuza gitti.   Bugünkü yazımın konusu, İslam dininde boşanma hakkında olacak. BİR ERKEK EŞİNE, ÜÇ KEZ BOŞ OL DEDİĞİNDE acaba, o evlilik biter mi? Sizce böyle bir boşanmayı Allah, onaylıyor olabilir mi? Günümüzde bizlere dini anlatanlar, mezheplerin öğretisine göre, bir erkeğin eşine üç kez boş ol dediğinde, o evliliğin biteceğini söylemektedirler.   Değerli din kardeşlerim, bunu söylemek, buna inanmak, Kur’an a ve peygamberimize iftiradır, önce bunu söylemek isterim. KUR’AN EVLİLİĞİ ÇOK CİDDİYE ALIR DUYGULARIN, NEFİSLERİN ANİ KARARLARININ SÖZLERİYLE EVLİLİK BİTMEZ, BİTECEĞİNE İNANMAK, NEFSİ ARZULARININ USLANMAZ BİR ESERİDİR. Ciddiyetten, akıl ve mantıktan uzak böyle bir yetkiyi Allah, ne erkeğe verir, nede kadına. Bu sözlere nasıl inanırız. Bu kadar mı nefsimizin esiri olduk.   İslam dininde evlenmenin ve boşanmanın kuralları Kur’an da açıklanmıştır. Evlenirken konmuş olan kurallar, boşanma içinde aynen geçerlidir, kurallar tersine işler, hatta boşanma daha da zorlaştırılmıştır.   Allah nisa suresi 19. Ayetinde, eşlerinizle iyi geçinin diye bizleri uyarır. Yine Nisa suresi 34. Ayette, geçimsiz, iffetinden şüphe ettiğiniz kadınlarınız olursa, bakın neler yapılmasını öğütlüyor, boşanma kararı almadan önce.   ÖNCE ÖĞÜT VERİN, UYARIN. EĞER ÖĞÜT İŞE YARAMAZSA, ONUNLA YATAKLARINIZI AYIRIN. Dikkat ederseniz çiftlerin bir birlerine karşı, belirli bir süreçten geçirilmesinden bahsediliyor. Bu konu her iki taraf iç... Devamı